Kontynuuję wpisy o firmie Coro i historii biżuterii.
Na początek kilka ciekawostek:
- Nazwa "Coro" nie była oficjalną nazwą aż do 1943 r. Kiedy w połączeniu pierwszych sylab nazwisk założycieli Cohn i Rosenberg powstałą nazwa firmy. Cohn umarł w 1910 r., czyli dziesięc lat po założeniu firmy. Rodzina Rosenberg na przestrzeni lat zawsze podkreślała rolę Cohna w utworzeniu rozpoznawalnej marki.
- Carl Rosenberg zarządzał "Coro"do 1957 r., aż do swojej śmierci. Potem firmą rządził jego syn Carl, niestety krótko. Umarł po dziesięciu latach.
W 1970 r. Rosenbergowie sprzedali markę właścicielom Richton International. Niestety Richton Int nie był w stanie zarabiać na produkcji biżuterii "Coro" i w 1979 r. została ogłoszona upadłość marki.
Oznacza to, że jakakolwiek biżuteria z napisem "Coro" ma przynajmniej 38 lat i jest na sto procent vintage.
Przykłady reklamy "Coro" z takich czasopism jak "Harper's Bazaar" i "Vogue":
|
lata 40-te "Jelly-belly" |
|
40-te |
|
1943 |
|
1944 |
|
1945 r. |
|
1945 |
|
1946 |
|
1946 |
|
1947 |
|
1947 |
|
1953 |
|
1955 |
|
1956 |
|
1957 |
|
1958 |
Zapraszam na mój Pinterest, gdzie zebrałam jeszcze więcej stron
REKLAMOWYCH, a także najciekawsze
PRZYKŁADY broszek "Coro" wraz z patentami od końca lat 30-tych do końca LAT 40-tych.
0 komentarze: